اهمیت شروع برنامه نویسی برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برنامه ریزی برای کودکان

کلیک کردن، زاپ کردن، کشیدن و رها کردن، اعمالی  شروع برنامه نویسی برای کودکان هستند که اکنون بخشی از اقدامات روزانه ما هستند، زمانی که با رایانه کار می کنیم یا با تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود مشورت می کنیم.

اینها اقداماتی هستند که هم کودکان و هم بزرگسالان انجام می دهند زیرا محیط رایانه در همه جا حاضر است. از سنین بسیار پایین، والدین می توانند با معرفی کودکان خود با طراحی بازی با برنامه ای که مخصوص آنها توسط M.I.T.: SCRATCH توسعه داده شده است و یا با زبان های برنامه نویسی مانند پایتون، فعالیت شروع برنامه نویسی برای کودکان  های سرگرم کننده و آموزشی را با آنها به اشتراک بگذارند.

 

برنامه های SCRATCH و Python دروازه هایی  برای دسترسی به دنیای دیجیتال هستند.

این برنامه‌ها دسترسی آزاد، رایگان و برای هر کسی که می‌خواهد کدنویسی را یاد بگیرد، قابل دسترسی است.

کدگذار ترجمه کلمه انگلیسی کدگذاری است. کدنویسی، در  شروع برنامه نویسی برای کودکان اصطلاح عینی، به معنای تراز کردن خطوط دستورالعمل ها در زبانی است که کامپیوتر برای اجرای یک برنامه تفسیر می کند.

هدف از این یادگیری دو چیز است: سرگرمی و آموزشی. کودک می تواند بازی ها یا برنامه های کاربردی خود را توسعه دهد که حس کنجکاوی او را بیدار کند ... عطش او برای دانش!

کودک اصول استدلال منطقی را می آموزد تا فعالیت های خود شروع برنامه نویسی برای کودکان  را سازماندهی کند و تفکر خود را ساختار دهد. از مصرف کنندگان ساده فناوری، کودکان سپس به خالقان محیط خود تا تکنیک های کامپیوتری مناسب تبدیل می شوند.

برنامه

خراش

پایتون

ماین کرافت

جاوا اسکریپت

ایجاد انگیزه

  کودکان بسته به سن خود چه زبانی را می توانند یاد بگیرند؟

 

آموزش کدنویسی: برای چه هدفی؟

SCRATCH، Python یا زبان یا برنامه دیگری؟ با کدام  شروع برنامه نویسی برای کودکان زبان یا نرم افزار شروع کنید؟ اولین قدم برای کودکان 5 تا 8 ساله، آشنایی با یک ابزار آموزشی مانند SCRATCH است که یک رابط گرافیکی و بصری ارائه می دهد. مرحله دوم از 10 سالگی به شما امکان می دهد تا ب آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان ه مفاهیم برنامه نویسی مانند حلقه ها و شرایط بهتر نزدیک شوید.

نویسندگان با تجربه کودکان را در یادگیری کدنویسی راهنمایی می کنند تا بازی ها و برنامه های خود را توسعه دهند. هیچ دانش قبلی لازم نیست. فصل های کتاب ها و کتاب های فعالیت به طور فزاینده ای دشوار می شوند. کودک می تواند با والدین خود همراه شود یا به صورت مستقل یا جمعی با سایر کودکان کلاس خود شروع برنامه نویسی برای کودکان  شروع به یادگیری کند. توضیحات مربوط به انجام تمرین واضح و مفصل است که با مثال هایی نشان داده شده است.

کتاب های آموزشی اصول اولیه سرگرمی و یادگیری را به شیوه ای سرگرم کننده با بازی ها و تمرین ها فراهم می کند.کتاب های فعالیت SCRATCH و Python تجربیات بازی  Start programming for kids را برای برنامه ریزی و شخصی سازی ارائه می دهند. گام به گام، کودکان بازی را می سازند و با سرعت خودشان پیشرفت می کنند.

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: